joi, 3 ianuarie 2008

Pozitivitate prin "postivitate"

De cate ori n-am primit/emis/auzit pana acum fraza:"Gandeste pozitiv !" ? Iar cand am primit-o, reactia a fost macar inlauntrul nostru:"easy 4 u 2 say"; apoi cand ni s-a parut "nimerit" s-o emitem, uitand cu ipocrizie de mai-precedenta-reactie, am facut-o pe un ton empatic. E clar: credem in ea mai mult cand NU noi suntem cei ce avem nevoie de ea. Respectand ordinea ipostazelor, cand doar am auzit-o intr-un film, intr-o discutie "trasa cu urechea" sau pur si simplu accidental am ramas indiferenti. Logic, situatia nu se raporta nici la noi, nici la oameni apropiati noua, so "the hell with it! ain't my problem, dude".
Se pare insa ca am omis o ipostaza, dupa mine chiar cea mai importanta si cu cel mai mare efect, cea in care ne-o "auto-sugeram". Are cel mai mare efect pentru simplul motiv ca tine de fiecare sa-si gestioneze propriile greutati sau situatii tensionate. N-o va face nimeni in locul tau, e viata ta si trebuie sa ti-o "intretii" asa cum iti dicteaza propriul simt. Nu astepta maini intinse, umeri pe care sa plangi, creditele altora pe care sa le consumi pentru discutii de "soul-searching" purtate in stilul contemporan: la distanta. Trebuie sa "ne prindem" ca doar de noi depinde.

Niciun comentariu: